Kawasaki Motorcycle Forums banner
41 - 60 of 121 Posts
Discussion starter · #42 ·
Je kunt ze zien terwijl de motor nog in elkaar zit. Met de vorken en de schakeltrommel eruit kun je de versnellingen uit elkaar schuiven om de honden te zien en ze te inspecteren. Het moeilijke deel is ervoor te zorgen dat je rondom het hele tandwiel kijkt (draaien en alle kanten bekijken). Als je het tandwiel draait, zal het meestal beschadigd raken, omdat met alle schakelonderdelen eruit je versnellingen allemaal uit balans zijn en met elkaar in conflict komen. Dus zet gewoon je hoofd eronder met een heel fel licht en neem de tijd om te inspecteren. Aan de manier waarop je vorken en je schakeltrommel eruitzien (dat ding is gaar) moet er slijtage zijn aan de honden van je versnellingen.

De mijne ligt weer uit elkaar op de grond, helemaal tot aan de versnellingen. Ik probeer deze stomme "C"-clips van de tandwielas te halen, zodat ik de versnellingen eraf kan schuiven voor inspectie/vervanging.
 
OK nvm domme vraag, ik heb de koppelingsveren losgemaakt en eruit gehaald en vervolgens de koppelingsplaten verwijderd.

Hoe dan ook, aangezien ik het gereedschap nog niet heb, heb ik het geprobeerd met een blok hout tussen het wiel en de achterbrug en het hout werd gewoon opgegeten, dus ja, ik moet het gereedschap hebben.

Ik heb een grote momentsleutel die voldoende hefboomwerking lijkt te bieden en ik kan indien nodig een pijp gebruiken voor extra hefboomwerking. Ik voel me niet prettig bij het gebruik van een slagsleutel :confused:
Je hebt geen koppelingshoudergereedschap nodig als je een slagsleutel hebt. Verwijder de drukplaat (aluminium stuk met de veren) maar laat alle frictie- en drukplaten zitten. Pak je slagsleutel (ik gebruikte een elektrische 1/2" drive), druk tegen de koppelingsplaten en maak de centrale moer los. Hij komt er vrij gemakkelijk af. Om aan te draaien bij het installeren, plaats je alle platen terug in de juiste volgorde en draai je ze vast. Controleer de koppelwaarde van de slagsleutel die je gebruikt om er zeker van te zijn dat je niet te veel aandraait bij het vastdraaien. De meeste luchtslagsleutels zijn instelbaar voor ingestelde waarden. Als je de koppelingshoudergereedschap gebruikt, zorg er dan voor dat je de groeven van de naaf of de stalen platen niet beschadigt, kunnen deze vast komen te zitten/ophangen.
 
kip of de ei....

Slijt het eruit springen de vork...of slijt de vork en laat de versnellingen uit elkaar springen...
Wat gebeurt er eerst?
Wie weet...

maar mijn vork zag eruit zoals hierboven. Niet zo erg als de jouwe. Ongeveer zoals spooners
Meestal begint het met krachtig schakelen (of door een crash die de schakelhendel raakt), waardoor de schakelvorken buigen en het van daaruit begint.
Soms een onbedoelde gedeeltelijke of onvolledige schakeling die uit de versnelling glipt (verholpen met de Shift Star van FactoryPro). Het is dat gevreesde geluid van een machinegeweer dat je hoort (de randen van de honden die proberen in te grijpen) wanneer je probeert hem weer in de versnelling te zetten, waardoor de hoeken van de honden op de versnellingen worden afgerond.

Die foto's van de vorken laten duidelijk zien dat ze gebogen zijn door de ongelijke slijtage en het contact met de versnellingen. Ook de aantasting op de schakeltrommel komt door krachtig schakelen.

Ik heb jongens gezien die proberen hun motor in en uit de versnelling te krijgen (terwijl ze geparkeerd staan) met hun hakken en hem gewoon naar beneden trappen of de hendel met hun handen hard omhoog trekken. En ze vragen zich af waarom ze transmissieproblemen hebben.:rolleyes:
 
De fiets uit elkaar gehaald. Mijn voorvork komt er niet uit. Ik heb zelfs de arm naar de Star Shifter verwijderd, zodat ik de trommel en de versnellingen wat kan bewegen en geen succes, hij komt er niet uit.:confused: Dit is een fiets waar ik laatst op reed, dus geen schakelafwijkingen behalve dat hij in de 3e versnelling eruit schiet. Veel speling daarbinnen, maar dat kreng komt er niet uit. Wat de achterste 2 betreft, ik zie niet eens hoe ze de trommel zouden kunnen passeren, maar ik heb ze nog niet geprobeerd. Een van die kontschop-dingen. Ik denk dat ik terug ga en er nog eens naar kijk..............:rolleyes:
 
Discussion starter · #48 · (Edited)
Heb je de 2 inbusschroeven verwijderd die de plaat vasthouden die de staven op hun plaats houdt? Eén zit direct onder de staaf aan de linkerkant en één onder en rechts van de staaf aan de rechterkant op de foto. Zodra je de 2 staven eruit schuift, zouden alle vorken eruit moeten vallen.
 

Attachments

Ik ben verder gegaan en heb de achtervorken verwijderd, de trommel verplaatst en toen heb ik de voorvork eruit gehaald. Ik heb de versnellingen zo goed als ik kon bekeken. Dit is alles wat ik ga vervangen.............

Image


Image
 
Helaas Spooner, dat ga ik niet doen. Als ik dat zou doen, zou ik mijn komende trackdag moeten verkopen. Ik had niets kunnen doen en er mee wegkomen. Ik ben erom bekend dat ik de 3e versnelling oversla en doorga. Ik ben bereid mijn kans te wagen en te zien wat er gebeurt. Als het later meer werk vereist, dan zijn de trackdagen misschien voorbij voor mij. Ik heb een extreem krap budget en het kost maar ongeveer $100 om een deal te maken of te breken met alles wat ik doe. Wij ZRX-mensen hebben een "hook-up" bij een Kawi-dealer waarvan ik hoop dat hij me terug-pm't. Meestal 25% korting. Dus ik hoop dat ik snel een antwoord krijg. Mijn volgende paar weekenden zitten vol en dat is ongeveer de enige tijd dat ik eraan kan werken. Banden en ophanging vandaag. Ik blijf doorgaan.:D
 
Discussion starter · #54 ·
Ik duim dat het het probleem oplost. Op het circuit rijden met transmissieproblemen in je achterhoofd en versnellingen moeten overslaan is waardeloos. Ik heb al eens de vijfde versnelling moeten overslaan voor rechte stukken.
 
Ik weet nog niet veel over transmissies (nog), maar in principe zijn er meerdere versleten onderdelen die allemaal bijdragen aan het feit dat de tweede versnelling uit de versnelling schiet. Ik weet niet precies welke rol de trommel speelt, maar ik vervang hem toch, want hij is op één plek erg versleten, zoals je hier kunt zien
Image
De schakelvork is extreem versleten en een beetje afgesleten. Ik neem aan dat de slijtage ervoor zorgt dat de hond niet zo ver aangrijpt als zou moeten (vandaar dat hij er bij hogere toerentallen uit schiet)
Image
Met die vergelijking hebben we nu de 2e versnellingsuitgang. De randen zijn behoorlijk afgerond (van de vele keren dat hij is uitgeschoten neem ik aan), daarom zal hij niet zo goed in de versnelling vergrendelen, omdat hij die rechte bewerkte rand niet heeft en nu gevoelig is voor slippen.
Image
De uitgang van de bovenste versnelling heeft ook wat slijtage (uiteraard omdat de honden in de 2e versnellingsuitgang grijpen
Image
 
VRAAG..Ik ben nieuw op de site, ik heb een 06 636 en dit slippen in de tweede versnelling lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn met de motoren, maar na $ 1200 te hebben uitgegeven om het te repareren, hoe lang denk je dat het zal duren voordat het weer fout gaat?
Ik twijfel of het de moeite waard is om het te repareren of gewoon mijn motor te verkopen!
 
VRAAG..ik ben nieuw op de site ik heb een 06 636 en deze tweede versnelling slippen lijkt een veelvoorkomend probleem met de fietsen, maar na $1200 te hebben uitgegeven om het te repareren, hoe lang denk je dat het zal duren voordat het weer fout gaat
ik ben aan het twijfelen of het de moeite waard is om het te repareren of gewoon mijn fiets te verkopen!
Breng je motor niet naar het circuit en sla hem niet in elkaar, dat is één ding, en rijd er wat netter mee op de weg en laat het racen over aan de rijkere mensen.......LOL!!
 
Breng je fiets niet naar het circuit en sla hem in elkaar, dat is één ding, en rijd er wat netter mee op de weg en laat het racen over aan de rijkere mensen.......LOL!!
Ja, behandel hem gewoon goed door goed en volledig te schakelen. Stel je schakelhendel zo af dat je bij het opschakelen de volgende versnelling inschakelt. Forceer je fiets niet in een versnelling. Ik heb mensen hun hiel zien gebruiken om naar beneden te trappen om hem in de versnelling te krijgen terwijl de fiets stilstaat. Het is het ergste wat je kunt doen. Rol de fiets in ieder geval een beetje heen en weer.

Wat betreft trackdays of racen, als je je fiets goed behandelt en goed schakelt, zul je geen problemen hebben met je transmissie. Ik ken endurance raceteams die 2 seizoenen hebben gereden op 05-06 636 transmissies zonder ENIGE problemen. Dat is met 3 verschillende rijders die elkaar afwisselden op de motor voor 4-6 of zelfs 8 uur continu racen. Plus trainingen en Sprint Races waar de motor aan deelnam.

Deze transmissies zijn taai en gemaakt voor de racerij. Sommige motoren hebben problemen, maar de meeste niet. Als het een probleem was met alle 05-06 636 motoren, zou er een Kawasaki service bulletin of een terugroepactie zijn geweest.
 
Ja, behandel het gewoon goed door correct en volledig te schakelen. Pas uw schakelhendel zo aan dat u bij het opschakelen de volgende versnelling inschakelt. Forceer uw motorfiets niet in een versnelling. Ik heb mensen hun hiel zien gebruiken om naar beneden te trappen om hem in de versnelling te krijgen terwijl de motorfiets stilstaat. Het is het ergste wat je kunt doen. Rol de motorfiets op zijn minst een beetje heen en weer.

Wat betreft trackdays of racen, als je je motorfiets goed behandelt en correct schakelt, zul je geen problemen hebben met je transmissie. Ik ken endurance raceteams die 2 seizoenen hebben gereden op 05-06 636 transmissies zonder ENIGE problemen. Dat is met 3 verschillende rijders die om de beurt op de motorfiets zaten voor 4-6 of zelfs 8 uur continu racen. Plus trainingen en sprintraces waar de motorfiets aan deelnam.

Deze transmissies zijn taai en gemaakt voor de racerij. Sommige motoren hebben problemen, maar de meeste niet. Als het een probleem was met alle 05-06 636 motoren, zou er een Kawasaki service bulletin of een terugroepactie zijn geweest.
ik zal dit advies moeten gebruiken NADAT ik de motor heb laten repareren!
 
Ik heb onlangs al mijn OEM-vervangingsonderdelen voor de transmissie ontvangen die versleten waren (tandwielen, trommel, vorken), samen met mijn Factory Pro Evo-schakelsterkit. Ik ben een beetje geĂŻntimideerd om alles weer in elkaar te zetten, maar als ik problemen tegenkom, zal ik het zeker plaatsen. Hier is waar ik mee begin. . .
 
41 - 60 of 121 Posts