Kawasaki Motorcycle Forums banner

er6-f 2007 ABS-remprobleem

18K views 10 replies 8 participants last post by  wrecka2003  
#1 ·
Hallo mensen, ik dacht dat ik dit even zou melden. Ik heb de hierboven genoemde 2007 er6f met ABS. De laatste tijd is hij niet veel gebruikt en de accu is de afgelopen maanden langzaam leeggelopen. Vorige week heb ik er een nieuwe accu in gezet. Het probleem dat ik nu heb, is een probleem met de achterrem. Ik herinner me dat de achterrem een paar weken geleden een keer zacht aanvoelde en dat ik hem een paar keer moest pompen om hem steviger te maken.

Ik heb de motor een paar dagen geleden gereden en het ging goed, maar gisteren heb ik een korte afstand met de motor gereden en de achterrem was zacht, dus ik heb hem een paar keer hard gepompt en hij werd meteen stevig, maar stopte toen helemaal met werken. Net alsof de hoofdcilinder vol was en er niets bewoog. Dus ik ben een beetje bezorgd omdat het een ABS-model is. Ik heb de hoofdcilinder verwijderd en hij lijkt goed te werken en er komt vloeistof uit het reservoir en erdoorheen als hij wordt gepompt. Maar als de slang is aangesloten, beweegt er niets. Het is alsof er een verstopping in de ABS-eenheid zit. De remklauw en de remblokken zitten niet vast en ik heb ze eraf gehaald om ze te controleren.

Is er iemand die dit soort storingen heeft gehad met ABS op een ER6?

Groeten, Kevin

#2 ·
Het is zeer onwaarschijnlijk dat het iets met het ABS te maken heeft. Tenzij het is geactiveerd, werkt het in een bypass. Als de klep vast zou komen te zitten, zouden een paar keer op het pedaal drukken het reservoir vullen en dan zou de rem normaal werken.

Het klinkt alsof uw remklauwzuiger waarschijnlijk vastzit, maar u zegt dat dit niet zo is.

Trek eerst de ABS-zekering eruit om deze uit te schakelen. De remmen zouden dan normaal moeten werken. Zo niet, dan is de beste oplossing waarschijnlijk om de hoofdcilinder rechtstreeks op de hulpcilinder aan te sluiten, waarbij de ABS-eenheid wordt omzeild terwijl u deze repareert. Zorg ervoor dat de rem zo werkt en ga dan terug naar het ABS. Op die manier bewijst u of er een probleem is met de unit.

Als de rem zacht is, moet deze worden ontlucht.

Rob

#3 ·
hetzelfde probleem!!!

Hallo daar. Ik heb ook een probleem dat lijkt op dat van jou. Heb je je probleem opgelost? Iedereen vertelt me dat dit geen ABS-probleem zou moeten zijn. Maar ik woon in Thailand en de monteurs zijn op zijn zachtst gezegd behoorlijk slecht!! Ze vervangen alleen maar onderdelen totdat ze het probleem vinden, ze zoeken niet eerst naar problemen en de ABS-eenheid is erg duur.

kawa ninja 650r ABS probleem - Fietsen in Thailand - Thailand Forum

#4 ·
Als de afdichtingen in de hoofdcilinder versleten zijn, kunnen ze nog steeds vloeistof duwen als ze geen weerstand hebben, maar lekken als ze tegen iets moeten werken. Ik gok dat uw hoofdcilinder defect is. Vastzittende remklauwzuiger is ook mogelijk, maar mijn ervaring is dat dit meestal resulteert in slepende remmen.

#5 ·
In mijn geval is de hoofdremcilinder vervangen, maar het probleem is daardoor niet opgelost. Mijn remklauwen hebben nog steeds speling, maar reageren niet op het rempedaal, dus er is ergens een hydraulisch probleem.
Ik ben ook in Thailand, waar de monteurs weinig Engels spreken en slecht opgeleid zijn, dus het is een groter probleem dan in het 'westen' en ik ben niet bijzonder handig.

Omdat ze hebben 'geprobeerd' het probleem op te lossen, heb ik nu een achterrempedaal dat niets doet. [Het is veranderd van onbeweeglijk in de uit-stand naar gewoon rondzweven en niets doen] Ik kan het remsysteem nu niet eens ontluchten. Het hele remsysteem gaat naar de ABS-eenheid, die bijna onmogelijk te bereiken is. Op een 09-model zit hij direct onder de achterveer.

Tenminste, de ABS-module hier in Thailand is ongeveer de helft van de prijs, aangezien de motoren hier worden gemaakt, maar het is nog steeds verdomd duur, vooral als het niet het daadwerkelijke probleem is!!

#6 ·
Twee kapotte fietsen in één draad-plezier.

Kev: Wat doet het pedaal als je erop drukt? Weigert het te bewegen, of beweegt het wel maar resulteert het niet in het bedienen van de remmen?

Illy: Welke methode gebruik je om de remmen te ontluchten? Ik heb de handleiding voor het ontluchten van de ABS-versie niet gelezen, maar ik durf te wedden dat een vacuümontluchting zou moeten werken.

#7 ·
Mijn fiets had hetzelfde probleem als hier voor het eerst werd opgemerkt... de achterrem bewoog gewoon niet wanneer deze op de remleiding was aangesloten. Mechanisch bewoog hij wel wanneer hij was losgekoppeld en de remklauwen hebben beweging, maar wanneer alles is aangesloten, zit het pedaal gewoon vast en beweegt het niet, dus de rem staat "uit".

Nu hebben de Thaise 'monteurs' ermee geknoeid [de hoofdcilinder vervangen], het pedaal beweegt en er is helemaal geen druk... Ik zal proberen te ontluchten met vacuüm, maar het hele ABS-systeem maakt alles ingewikkeld.

Ik geloof dat het WEL een ABS-probleem IS, maar ik wil niet zoveel betalen voor een ingewikkeld onderdeel als het NIET de ABS is.

#8 ·
Ik heb hetzelfde probleem - kan iemand helpen?

Hey mensen, ik denk dat ik hetzelfde probleem heb met mijn 2007 ER6-f ABS-motorfiets die uit Engeland is geïmporteerd. De motorfiets heeft net de 17.000 km overschreden en heeft nog nooit een probleem gehad... tot nu :crying:

Het rempedaal achter werd extreem stevig en ik moest hard naar beneden duwen om de remblokken te laten aangrijpen. Met een vertraging van 2-3 seconden om remkracht achter te krijgen, wist ik dat het onzin was om ermee te rijden. Mocht de dag komen dat ik die rem in een microseconde nodig heb... *splat*

Dus ik bracht de schoonheid naar de lokale Kawasaki-dealer, die de slave schoonmaakte en opnieuw installeerde, wat vervolgens geen remweerstand op het pedaal opleverde en de blokken niet bewegen (op het pedaal duwen gaat gewoon rechtstreeks naar de vloer - geen remmen). Ze probeerden toen de rem te ontluchten, wat mislukte, dus ze denken dat het een probleem is met de ABS-pompkleppen, wat een volledige vervanging van de pomp betekent - ze waren zo vriendelijk om me te vertellen dat ik de eerste Kawasaki ER6-eigenaar ben die ze met dit probleem hebben gezien :crying:

Een vervangend onderdeel uit het magazijn kost een schrikbarende $1600 NZD, of $1150 USD. Plus arbeid en verzending, ik kijk naar een reparatie van $2000 NZD. Triest spul, als je bedenkt dat ik een jaar geleden slechts $6000 NZD voor de motorfiets heb betaald.

Ik heb geprobeerd een tweedehandse pomp te vinden, maar zonder succes... kent iemand goede slopers die ik kan contacteren om er een te vinden?
Onderdeelnummer is 160820009 of 160820025. Ik heb er een paar gevonden voor de latere modellen (2009+), maar niets voor het model 2006-2008 :(

#9 ·
Hé jongens, ik denk dat ik hetzelfde probleem heb met mijn 2007 ER6-f ABS-motorfiets die uit Engeland is geïmporteerd. De motorfiets heeft net de 17.000 km overschreden en heeft nog nooit een probleem gehad.... tot nu toe :crying:

Het achterrempedaal werd extreem stevig en ik zou hard naar beneden moeten duwen om de remblokken te laten aangrijpen. Met een vertraging van 2-3 seconden om achterremkracht te krijgen, wist ik dat het onzin was om ermee te rijden. Mocht de dag komen dat ik die rem in een microseconde nodig heb... *splat*

Dus ik bracht de schoonheid naar de lokale Kawasaki-dealer, die de slave schoonmaakte en opnieuw installeerde, wat vervolgens geen remweerstand op het pedaal opleverde en de blokken niet bewegen (op het pedaal duwen gaat gewoon rechtstreeks naar de vloer - geen remmen).
Ze probeerden toen de rem te ontluchten, wat mislukte, dus ze geloven dat het een probleem is met de ABS-pompaansluitingen, wat een volledige vervanging van de pomp betekent - ze waren zo vriendelijk om me te vertellen dat ik de eerste Kawasaki ER6-eigenaar ben die ze met dit probleem hebben gezien :crying:

Een vervangend onderdeel uit het magazijn kost een schrikbarende $1600 NZD, of $1150 USD. Plus arbeid en verzending, ik kijk naar een reparatie van $2000 NZD. Triest spul, gezien het feit dat ik een jaar geleden slechts $6000 NZD voor de motorfiets heb betaald.

Ik heb geprobeerd een tweedehandse pomp te vinden, maar zonder succes... kent iemand goede slopers die ik zou kunnen contacteren om er een te vinden?
Onderdeelnummer is 160820009 of 160820025. Ik heb er een paar gevonden voor de latere modellen (2009+) maar niets voor het model 2006-2008 :(
Ja, dat is raar en te duur om te repareren :frown2:

Toen ik mijn motorfiets kocht, heb ik ABS sowieso nooit overwogen, maar van wat ik me van een proefrit herinner, was het een zeer eenvoudige unit met een vrij ruwe werking.

Ik ben er zeker van dat je met een beetje oefening effectiever zult remmen zonder het, terwijl je tegelijkertijd een dure reparatie vermijdt.

Slechts een suggestie :smile2:

#10 ·
Dit is een vrij veelvoorkomend probleem met deze oude abs-motoren. Ik heb dit probleem twee keer gehad op mijn 2008 er6n.

Eerste keer in 2020:
De achterrem werd extreem strak. Ik kon letterlijk met mijn hele lichaamsgewicht op het achterrempedaal staan en er gebeurde helemaal niets. De hoofdremcilinder werkte perfect en de remklauw zat niet vast of iets dergelijks. Het bleek dat de abs-pomp volledig verstopt was, dus ik moest hem vervangen. Ik vond er een tweedehands op eBay en kocht hem. Het was niet goedkoop en het was een hel om hem te vervangen. (Ik heb hem zelf thuis vervangen).
Daarna werkten mijn remmen perfect!

Nu, 3 jaar later, in 2023, begint mijn voorrem stijf te worden 😢. Ik heb geprobeerd de hoofdremcilinder te vervangen, maar dat hielp helemaal niet. Ik heb ook de voorste remklauwen gecontroleerd. Ik ben er vrij zeker van dat mijn nieuwe abs-pomp ook begint te verstoppen!
Ik heb op eBay gezocht, maar ik kan maar één enkele abs-pomp te koop vinden en die kost meer dan $500. Ik kan niet zoveel geld uitgeven aan mijn oude motor, dus ik weet niet wat ik moet doen.

#11 ·
Dit is een vrij veelvoorkomend probleem met deze oude abs-motoren. Ik heb dit probleem twee keer gehad op mijn 2008 er6n. De eerste keer in 2020: de achterrem werd extreem stevig. Ik kon letterlijk met mijn hele lichaamsgewicht op het achterrempedaal staan en er gebeurde helemaal niets. De hoofdremcilinder werkte perfect en de remklauw zat niet vast of iets dergelijks. Het bleek dat de abs-pomp volledig verstopt was, dus ik moest hem vervangen. Ik vond er een gebruikte op ebay en kocht hem. Het was niet goedkoop en het was een hel om hem te vervangen. (Ik heb hem zelf thuis vervangen). Daarna werkten mijn remmen perfect! Nu, 3 jaar later in 2023, begint mijn voorrem stijf te worden 😢. Ik heb geprobeerd de hoofdremcilinder te vervangen, maar dat hielp helemaal niet. Ik heb ook de voorste remklauwen gecontroleerd. Ik ben er vrij zeker van dat mijn nieuwe abs-pomp ook verstopt begint te raken! Ik heb op ebay gezocht, maar ik kan maar één abs-pomp te koop vinden en die kost meer dan $500. Ik kan niet zoveel geld uitgeven aan mijn oude motor, dus ik weet niet wat ik moet doen.
zoek naar er6f hetzelfde model dezelfde nummers