Kawasaki Motorcycle Forums banner

ninja 125 brandstofpomp start niet bij warm weer

2 reading
229 views 3 replies 2 participants last post by  KevA  
#1 ·
Hallo

Had mijn 2022 ninja 125 vanaf nieuw en sinds kort, als het warmer weer is, heb ik een probleem waarbij de brandstofpomp niet primeert en de motor dus niet start. Al het andere werkt en de motor slaat aan, alleen de brandstofpomp primeert niet. Als het weer afkoelt, start de motor en rijdt hij zonder problemen.

Ik heb het relais vervangen en een nieuwe accu gehad, maar het probleem blijft zich voordoen.

Het is naar een garage geweest die eerst dacht dat het een probleem met de accu was, maar aangezien dit het probleem niet heeft opgelost, stellen ze een nieuwe brandstofpomp of ecu voor.

Voordat het duur wordt, kan iemand alsjeblieft hulp bieden?

Bedankt.

#2 ·
U kunt de 12v-voeding van de brandstofpomp meten.
Als deze stopt met primen maar nog steeds spanning ontvangt, dan is het de pomp.
Als deze tegelijkertijd met het stoppen met werken spanning verliest, dan is er een ander probleem.
ECU zou mijn laatste gedachte zijn, aangezien deze pas 3 jaar oud is, tenzij de motorfiets op de een of andere manier is gemolesteerd, wat tot een voortijdige storing leidt.

#3 ·
De garage had een meter toen ze hem wisten te reconstrueren, die toonde een lage spanning naar de pomp, daarom hebben ze de batterij vervangen.

Is een warme omgevingstemperatuur iets dat ervoor kan zorgen dat een pomp gewoon niet werkt?

Hij staat buiten op het werk, overdekt, op vrijdag in de zon wilde hij niet aanzuigen. Ik heb de fiets mee naar huis genomen, de volgende ochtend startte hij perfect.

Er zijn brandstofpompen op eBay voor ÂŁ40-60, dus dat wordt het volgende dat vervangen moet worden.

#4 ·
Als het makkelijker is om nog een pomp te plaatsen, kijk dan of dat het probleem oplost. Pas op mensen, blijf uit de buurt van Quantum-pompen, want die zijn niet bepaald betrouwbaar.
In een ideale wereld zou een OEM-pomp de beste oplossing zijn, maar wel kostbaar :(