Kawasaki Motorcycle Forums banner

Geen vonk zzr600 (ja, ik heb andere forums en de verdomde batterij gecontroleerd)

885 views 11 replies 5 participants last post by  michaelpesch  
#1 ·
-2008 zzr 600 vonkprobleem
-Gecontroleerd/vervangen - batterij (verschillende, vermeld het alsjeblieft niet), bougie, bobine, draadcorrosie, ic-ontsteking, pick-up spoel, koppeling en zijstandaardschakelaar lijken te werken
-Ik kan een multimeter in de bobine steken en 12V krijgen, maar het pulseert nooit, blijft constant 12
-Ik kan misschien 3 vonken krijgen nadat de batterij 5-10 minuten op een 12v 6amp lading heeft gestaan, terwijl deze nog steeds oplaadt (ik weet dat dit op de batterij wijst, maar het kan gewoon niet)
- Ik heb de grijze draad gecontroleerd en geprobeerd met en zonder een weerstand ertussen, geen verandering
Nog andere ideeën?

#2 ·
Oké, laten we proberen het af te breken van je openingspost.

1. Nieuwe batterij erop op dit moment?
  2. Bougie vervangen, ik neem aan dat je bougies bedoelde?
  3. Bobine vervangen, ik neem aan dat je bobines bedoelde?
  4. Draadcorrosie! Leg uit alsjeblieft?
  5. De grijze draad gecontroleerd, hoe precies?
Nu wat extra info alsjeblieft.
  • Hoeveel mijlen heeft de motor afgelegd?
  • Wat leidde tot het probleem?
  • Is de OEM-ontstekingsschakelaar nog steeds gemonteerd?
  • Zijn alle bovenstaande onderdelen die zijn vervangen NIEUW?
  • Heb je alle elektrische aansluitingen op corrosie gecontroleerd?
Dus je doet de batterij geen plezier door er 6 ampère in te stoppen, ondanks de korte duur, want dit zal de platen oververhitten.
Heb je bijvoorbeeld een 1A-lader? Ik weet dat het langer duurt om op te laden, maar dat behandelt de batterij respectvol.

Je zegt dat je 3 vonken kunt krijgen en dan niets meer. Is dat omdat de batterij leeg raakt of stopt het met vonken?

#3 ·
1. Nieuwe batterij
2. Bougies
3. Ja
4. Ik heb gecontroleerd op draadcorrosie…schakelaarcorrosie
5. Multimeter voor grijze draad
6.000 mijl
-Gekocht van een man die niet liep en zei dat het carburateurs waren…niet waar
-Ik denk niet dat het een OEM-ontsteking is, het is aan elkaar geklonken, maar ik heb de weerstand erin gesplitst die het nodig had en het veranderde niet
-Niets vervangen behalve de batterij en de IC-ontsteking, al het andere is weerstand getest, voor de pick-up coil kon ik de test die de extra multimeter tool vereiste niet uitvoeren, maar de weerstand was in orde
-Ik heb verschillende volledig druppelladen batterijen met volts in spec geprobeerd, het is niet de batterij
-Ik krijg 1 tot 3 vonken tijdens het starten en dan stopt het zonder enige verandering in de startsnelheid

#10 ·
Ik zou proberen de massaklem die op de spoelen is vastgeschroefd schoon te maken met een beetje schuurpapier, dat is goedkoop. Spoeldraden naar bougies zijn goedkoop, maar als je ongeveer 3/8 inch van beide uiteinden afsnijdt, heb je misschien geluk
Ik heb de aarde schoongemaakt voordat ik postte, en de draden zijn goed, ik heb de continuïteit voor elk gecontroleerd.

#12 ·
Het grootste probleem dat ik met deze fietsen zie, zijn slechte massa's. Ik heb alle massa's op de motorfiets vervangen door nieuwe draden en het heeft mijn startprobleem opgelost. Ik heb de hele kabelboom uit mijn motor gehaald toen ik hem beschadigd kocht en elke draad gecontroleerd en ontdekte dat de spanningsregelaar/gelijkrichter een slechte connector had en de massadraad kortsluiting veroorzaakte waardoor deze smolt.

Ik zou voorstellen om je kuipwerk en kabelboom te verwijderen. Ga de draden na en zorg ervoor dat je alle draden vervangt die er geknepen, beschadigd, etc. uitzien. Het is vervelend, maar ik vertrouw erop dat al mijn eerder gekochte beschadigde motorfietsen zonder problemen door het hele land kunnen rijden.