Kawasaki Motorcycle Forums banner
Status
Not open for further replies.

Olie filtersleutel? Is de 57001-1249 goed?

38K views 30 replies 21 participants last post by  ShiftyCapone  
#1 ·
Ik heb een 03 636 6r. Ik wil zelf de olie verversen, maar ik aarzel om die oliefilter eraf te halen. Ik weet niet precies hoe je het moet doen... gewoon draaien en trekken... of...?? Ik heb ook ontdekt dat de Kawasaki-sleutel het onderdeelnummer 57001-1249 heeft. Kun je iets goedkopers krijgen dat goed werkt? Zijn de filters niet ook op alle 600's en 1000's dezelfde maat en passen ze? Nadat je die sleutelkap op de filter hebt geplaatst, welke sleutel-/sleutelmaat heb je nodig om het uiteinde aan te sluiten? Hier is mijn filter die binnenkort vervangen moet worden: Het lijkt erop dat ik die 57001-1249 niet nodig heb om de mijne te verwijderen... gewoon een gewone sleutel. Maar ik denk dat ik hem nodig zal hebben met de nieuwe filter, die misschien niet zo is als deze filter die er nu op zit... Wat gebruiken jullie mensen? Links/prijzen/foto's? Bedankt

Save
#2 ·
HĂ© maat... Ik zou je aanraden om je geld niet te verspillen aan een oliefiltersleutel, vooral niet eentje van Kawi. Klinkt als een gemakkelijke manier om je te beroven, als je het mij vraagt. Hoe dan ook, die filter die je hebt, is een fluitje van een cent om te vervangen. Pak een ratel en draai hem er gewoon af. En als je een nieuwe filter gaat kopen, neem er dan gewoon een die een moer bovenop heeft, zoals die je nu hebt. Olieverversingen zijn eenvoudig (als je een set bokken hebt... zo niet, ga er dan een paar kopen), en een gemakkelijke manier om veel geld te besparen als je veel rijdt... oh, en er is een stapsgewijze handleiding voor het uitvoeren van een olieverversing in de "how-to" sectie hier op de site. Het is voor een 636, maar het zou vrijwel hetzelfde moeten zijn...

Save
#3 ·
Ik weet niet of het niet duidelijk genoeg voor hem was om het te beseffen, ik denk dat we misschien niet willen dat hij zijn olie ververst, vooral als hij het moet laten boeren.

HAAL EEN VRIEND EN GEEF HEM BIER OM HET TE DOEN!

Save
#4 ·
Wat twixt01 betreft, alsjeblieft, als je denkt dat je zo verdomd slim bent en alles weet, plaats dan geen domme dingen in mijn thread. Ga ergens anders zeuren. Ik was op zoek naar hulp, niet naar domme opmerkingen. Ik ben zo blij dat je weet hoe je je filters moet vervangen! Goed voor je!

Save
#5 ·
De K&N oliefilters worden geleverd met die moer bovenop de filter. Het maakt het heel gemakkelijk om te verwijderen/installeren. Maar als je een oliefilter krijgt dat geen moer bovenop heeft. Ga dan even langs een autozone. Ze hebben verschillende soorten sleutels om uit te kiezen. Mijn persoonlijke favoriet is het type dat over het uiteinde van de filter past (zoals een dop) en een gat in de bovenkant heeft, zodat je een ratel kunt gebruiken. Ik denk dat ik er 5 dollar voor heb betaald.

En AUB AUB AUB!!! zorg ervoor dat je je filter niet kruisdraadt bij het installeren.

Save
#7 ·
Kom op man. We moeten allemaal ergens beginnen.
Oorspronkelijk geplaatst door twixt01
Ik weet niet of het niet duidelijk genoeg voor hem was om het te beseffen, ik denk dat we niet willen dat hij zijn olie ververst, vooral als hij het moet laten boeren.

NEEM EEN VRIEND EN GEEF HEM BIER OM HET TE DOEN!
Hoe dan ook, ik heb deze techniek van dit forum (denk ik) opgepikt. Gebruik een leren riem. Het werkt precies hetzelfde als een oliesleutel. Gewoon door de gesp lussen en trekken tot hij strak tegen de filter zit. Draai hem dan los. Zorg er wel voor dat je wat olie op de rand van het nieuwe filter smeert voordat je hem erop zet.

Kinderspel en het kost $0. Tenzij je geen leren riem hebt.

#9 ·
Mijn persoonlijke favoriet voor het verwijderen van oliefilters is de schroevendraaier. Neem een grote, klem hem aan de zijkant en hamer hem erdoor (pas op dat je de schroefdraad binnenin niet raakt) en gebruik de schroevendraaier gewoon als hefboom om hem los te draaien... Gebruik dan gewoon je handen. Het is een beetje rommelig, maar het is gratis als je al een grote schroevendraaier hebt.

#10 ·
Oorspronkelijk geplaatst door that zixxer guy
Ik hoefde de mijne niet te ontluchten toen ik het deed. Geen olielampje, niks. Hoe kun je zien of het ontlucht moet worden?
Olie lampje brandt nadat je de olie hebt ververst.

Save
#11 ·
Oorspronkelijk geplaatst door jason1313
Wat ik het beste vind werken, is de Craftsman Strap Wrench
Rotzooi met die dingen

Ik heb zo'n ding gebruikt en de riem had veel "speling". Het voelde niet solide aan. En ik brak de riem van dat verdomde ding zonder al te veel kracht. Wat betekende dat ik de olie moest gebruiken die ik had gekocht om mijn fiets (met het vuile filter) te vullen. Rijd ermee door de stad zonder kuipwerk. En haal meer olie en een gereedschap dat geen shit is.:(

Save
#13 ·
Als je de schroevendraaiertechniek gebruikt, is het belangrijkste om te onthouden dat je in eerste instantie een snelle burst-blast-achtige slag moet gebruiken om het los te maken. Als je het er gewoon probeert af te wrikken, scheur je het filter en ben je echt de sjaak.

#14 ·
Ik gebruik deze filtersleutel

Save
#16 ·
Ik gebruik een momentsleutel en draai hem met een filtersleutel vast volgens de specificaties. Mijn oude motorfiets was voor het circuit met veiligheidsdraad vastgezet, dus zelfs als hij NIET PERFECT vastzat, zou het filter toch niet loskomen, dus geen zorgen. :D

De grote schroevendraaier + hamer-truc is ook erg belangrijk.

#17 ·
k&n zijn zeer goede filters, vooral voor motoren met hoge toerentallen. Ze zijn gemaakt voor racen. Ik ben vergeten welke tijdschriften de test hebben gedaan, maar de k&n kwam elke keer op nummer 1. En over het breken van de riemsleutel: stop met het gebruiken van die van de dollar store en de nonames, die zullen gemakkelijk breken. Je moet alleen Craftsman of Snap-on gebruiken, die zullen niet breken of slippen, zelfs niet als je olie op het filter hebt.

#18 ·
Nou, ik werk al een tijdje aan auto's en ben veel oliefilters tegengekomen die door 'silverbacks' zijn vastgedraaid op de meest onhandige plekken die je maar kunt bedenken. De stalen filtersleutel (riemtype) en de tang werken prima, als je de riemsleutel dicht bij de basis van het filter kunt gebruiken, want anders plet je dat gekrompen uiteinde.

Save
#19 ·
Oorspronkelijk geplaatst door jason1313
...over de Strap Wrench die kapot gaat, stop met het gebruiken van de dollar store exemplaren en de nonames, ze zullen gemakkelijk breken. Je moet alleen Craftsman of Snap-on gebruiken, ze zullen niet breken of slippen, zelfs niet als je olie op het filter hebt
Het was een Craftsman, ik heb misschien gewoon een defect gereedschap gekregen. Het brak dwars door het rubber en de stalen band die ze erin hebben.

Save
#21 ·
Draaimoment specificaties op een oliefilter??? Kom op, smeer gewoon wat olie op de rubberen afdichting om een goede afdichting te garanderen en draai de filter handvast aan! Ze draaien ZICHZELF VAST!

Save
#23 ·
Oorspronkelijk geplaatst door Marine_27<br>Draaimoment specificaties op een oliefilter??? Kom op, smeer gewoon wat olie op de rubberen afdichting om een goede afdichting te garanderen en draai de filter handvast aan! Ze DRAAIEN ZICHZELF VAST!
Ik dacht hetzelfde totdat ik de handleiding las. In mijn 10 jaar racen en het rijden op sportmotoren heb ik nog nooit een filter met een momentsleutel vastgedraaid, tot nu!

#25 ·
Oei... ik kan niet geloven dat ze daar daadwerkelijk een aanhaalmoment voor hebben gegeven... ze kunnen net zo goed alles onder de 50 ft. lbs gewoon handvast laten. Maar als ik ongelijk heb, zal ik het toegeven... goede vondst gcally

Save
#26 ·
Oorspronkelijk geplaatst door APinBama
Die Jappen moeten wel wat watjes zijn... 23 ft-lbs is gemakkelijk te bereiken met blote handen...
Ik dacht ook dat handvast minstens 23 ft-lbs was, totdat ik de momentsleutel op het filter zette en het minstens een halve slag of meer draaide. Hebben jullie ooit naar het oliefilter gekeken als je je motor in neutraal toeren laat draaien? Je kunt het filter daadwerkelijk zien buigen als een puls van de oliedruk.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.