Kawasaki Motorcycle Forums banner

Carburateur Lucht/Brandstof Afstelschroef Kapot

2 reading
248 views 2 replies 2 participants last post by  Newsome05  
#1 ·
Hé jongens, ik ben hier nieuw en in het algemeen met fietsen.

Ter achtergrond: ik had in januari een carburateurrevisie nodig, maakte de fout om hem naar een winkel te brengen waar ze het voor $ 460 deden (het was ijskoud en ik had geen garage, zou het zelf hebben gerepareerd), ook al had ik de kuipen en de benzinetank al verwijderd om hen nog meer arbeidskosten te besparen. Hoe dan ook, ze konden het niet 100% afstellen omdat er geen benzinetank was, maar ze deden hun best en het werkte best goed. Ik heb het een beetje opnieuw afgesteld met de benzinetank erop en het werd slechter omdat ik nieuw ben.

Hoe dan ook, vandaag besloten om het opnieuw af te stellen, omdat ik het wil verkopen en het goed wil laten lopen, dus ik begin met de gouden lucht/brandstofschroef helemaal naar binnen te draaien, en de helft van de punt breekt af. Hij staat helemaal naar binnen, ik denk dat ik hem te strak heb aangedraaid en het niet besefte omdat hij niet veel weerstand bood voordat de schroef gewoon afbrak. Is er een manier om hem eruit te halen zonder de carburateurs eruit te halen/uit elkaar te halen? Mijn beste idee is nu om een schroevendraaierbit op de schroef te lijmen en die dan te gebruiken om hem los te schroeven en een nieuwe stelschroef te kopen. Zou alle brandstof uit de carburateurs weglopen?

Image

Bedankt bij voorbaat, in het ergste geval haal ik de carburateurs eruit en koop ik een nieuwe set, wat zou zuigen maar niet het einde van de wereld zou zijn.

#2 ·
Ik zou een carb pull voorstellen, gevolgd door een pro-reparatie met behulp van fabriekspilotschroeven, bijbehorende o-ringen, veren en ringen.

Het lijkt erop dat je op een gegeven moment aftermarket schroeven hebt geïnstalleerd?

Ik ken toevallig een leverancier die het kan doen en ook alle benodigde onderdelen op voorraad heeft.

#3 ·
Ik zou een carb pull voorstellen, gevolgd door een professionele reparatie met behulp van fabriekspilotschroeven, gerelateerde o-ringen, veren en ringen.

Het lijkt erop dat je op een gegeven moment aftermarket schroeven hebt geïnstalleerd?

Ik ken toevallig een leverancier die het kan doen, die ook alle benodigde onderdelen op voorraad heeft.
Ik ben niet zeker van de aftermarket schroeven, de jongens in de werkplaats gebruikten een revisieset, dus misschien is dat wat je ziet. Ik heb uiteindelijk een dremel met een haakse slijper opzetstuk gebruikt om een andere sleuf voor een sleufschroef uit te slepen, wat geweldig werkte. Ik weet dat het niet de juiste oplossing is, maar nu kan ik hem afstellen en de schroef gewoon vervangen als dat nodig is, toch? Zolang hij niet helemaal vastzit/vastzit, lijkt het me voorlopig prima.