Kawasaki Motorcycle Forums banner

ZX7R Gewichtvermindering 1996+

63K views 43 replies 11 participants last post by  jbreit  
#1 · (Edited)
Ik heb gemompeld dat ik mijn zx7r op dieet zet, en ik neem er de tijd voor, maar ik heb de tweede grote mod gedaan, dus ik dacht dat ik een draad zou starten waar ik alles in zet. Ik denk dat ik tegen de lente klaar ben, want het is de enige motor waar ik echt aan werk in de winter... vorig jaar had ik er nog 3 andere waar ik mee bezig was.

Hoe dan ook - ik heb een doel gesteld van 50# eraf van het OEM-gewicht, en dat op een budget.

De voorvorkwissel is hier... Kortom, de 10R voorvork heeft 8 pond bespaard tussen vorken, wiel, remmen, clip ons:
http://www.kawiforums.com/zx-7r/149796-zx10r-front-end-swap.html

De eerste post hier zal de swingarm swap zijn die de verwachtingen netjes heeft gehaald.

Na een paar swingarms te hebben gekocht, ging ik voor een 2000+ zx9r. Het was $50 verzonden naar mijn deur met draaipuntbout, achteras en spacers, remklauwbeugel. Het heeft een vergelijkbare facetachtige uitstraling als het 7R-frame (jammer dat de kleur niet klopt), is net iets langer (5/8") en gebruikt dezelfde 25mm as/draaipuntmaten. Ik verwacht ook dat de ZX9R-arm voldoende stijfheid heeft voor de ZX7R.

De daadwerkelijke montage is vrij eenvoudig, mits je je eigen spacers kunt maken/aanpassen.
1- Haal de draaipuntdichtingen uit de zx9r swingarm en plaats ze aan de andere kant.
2- Ik moest de schroefdraad-kettingzijdige spacer ~0,125" afslijpen om de juiste kettinguitlijning te krijgen. Ik heb ongeveer 0,030" van dat vierkante vlak afgehaald
3- Ik maakte een nieuwe spacer voor de remzijde die 0,180" langer was dan de standaard 7R/9R spacer om een ​​strakke pasvorm in het frame te krijgen... de ronde spacer in de foto hieronder was het origineel.
4- Schroef het draaipunt vast zoals een zx7r.

Van hieruit schroef je een 2000-03 zx9r achterwiel, achterremklauw/beugel vast. De ZX9R achteras gebruikt een van de schuifblokken om hem vast te houden, dus het is een kwestie van één sleutel om de asmoer los te draaien. De borgmoer op het draaipunt is ook van aluminium.

Ik zal een 45T 520 aluminium tandwiel en een Braking USA wave rotor aan de achterkant gebruiken (veel zoals Galfer wave rotors). Als laatste zullen er aluminium dog bones zijn nadat ik een paar verbindingen heb geprobeerd om de rijhoogte van de achterkant uit te werken... Ik heb het vermoeden dat een zx9r link perfect zal zijn, maar ik heb er geen in de buurt om er al in te zetten.

De gewichtsvermindering hier is aanzienlijk.
- wiel - 5#... ja, het zx7r wiel is zo'n anker.
- Swingarm 4#
- Braking wave rotor, aluminium tandwiel en dog bones: 3#
- Achterremklauw 1#

Dus de swingarm swap bespaart 13#, voornamelijk roterend en/of onafgeveerd. Dus ik ben 21# naar mijn doel.

Andere snelle hits
- 9Ah batterij in plaats van 12Ah - 3# pond
- Carbon Fiber Snorles - 3#
- Volledig Muzzy uitlaat (de header/cannister wegen ~17# totaal) - Ik gok dat dit ~ 15-20# zal besparen
- 520 ketting... het zal iets besparen, misschien een pond.
- Verwijdering van vlotterbak en KLEEN klepsysteem - 2-3#... Ik heb niet alle standaard onderdelen om te wegen.

Dus alleen de dingen die hier worden vermeld, brengen me op ~40-45#... lief.

Attachments

#2 ·
Ik had een 2008 zx-10r voorkant in de pijplijn totdat de man er zo verdomd lang over deed dat ik moe werd en opgaf, maar nu heb ik weer hoop! Ik moet alleen nog een 9r swingarm vinden....mijn arme 9r uit elkaar halen zolang ze nog sterk loopt voelt als zo'n schande, tenzij ik een manier vind om eerst alle andere onderdelen te recyclen!

#3 ·
Erg cool!

Klinkt geweldig,
Met deze oudere fietsen is 50 pond vrij eenvoudig te doen, omdat ze als tanks zijn gebouwd.
Ik zou graag wat foto's hiervan zien terwijl je het doorloopt.
Dus wat ben je van plan met het subframe?
Zal het maar één persoon zijn?
Want als dat het geval is, is het snijden van het subframe een licht gewicht en het verwijderen van al dat plastic en het gebruik van wat 0,8 mm aluminium of een dunne laag CF zal meer vrijmaken.

Waarom geen A123-batterij gebruiken of een van de nieuwe versie batterijen van motowheels?
als 2 pond totaal gewicht? vs. je 10 pond batterij?

#4 · (Edited)
Het plan is om alle straatlegale verlichting en OEM-carrosserie te behouden...mijn vrouw voegde de eis toe om de achterbank te behouden...aangezien de passagiersstoel op mijn 636 waardeloos is.

De 9Ah-batterij was goedkoop met enkele Jake Wilson-kortingen (zoals $30) en weegt iets meer dan 7 pond versus 10 pond. De A123-batterij staat zeker op de radar als het tijd is voor een nieuwe batterij in een van de motoren...Ik hoop dat de prijzen ervan in de nabije toekomst een beetje dalen. $/pond is het waarschijnlijk de beste gewichtsvermindering die er is.

Het gebruik van stalen beugels op de ZX7R benadert zondige niveaus en alles was zeker zwaar gebouwd...Ik ben er vrij zeker van dat ik uiteindelijk meer dan 60 pond kwijtraak...maar ik wil niet te veel beloven...

#6 ·
Ja, maar de ZX10 swingarm is zo sexy!

Ik heb net mijn L1 uit elkaar gehaald om een Gen1 swingarm over te zetten. Heb de 10R vorken al gemockt. De gewichtsvermindering in de wielen is waanzinnig!

Josh
Ik ben het eens. De zx10 arm ziet er erg mooi uit. Ik heb een foto van die swap gevonden en ben bijna die kant opgegaan. Ik ben benieuwd wat die arm weegt... De zx9r swingarm (alleen de arm) was ~12#.

Ik heb een set Big Piston vorken om op mijn 636 te zetten... de gewichtsvermindering die daarop wordt geclaimd is geen grap... maar de zx7r houdt voorlopig de vorken die hij heeft.

#8 · (Edited)
Ik heb de afgelopen paar jaar een aantal wielen in handen gehad....het achterwiel van de zx10r is 1 volle pound lichter dan de 9R...het 5,5" zx6r wiel is nog een pound lichter. Ik ben bij 6" gebleven om het uitlijnen van zowel het tandwiel als de middellijnen van de wielen gemakkelijker te maken.

Goede info over de ZX10R arm. Ik durf ook te wedden dat hij nog stijver is dan de 9R arm, gezien de grote vorm van de sectie.

#11 · (Edited)
Mijn gewichtsvermindering plannen... Subway dieet met potten en 5....5 dollar...$5 ft lang

Andere snelle hits
- 9Ah batterij in plaats van 12Ah - 3# pond
- Carbon Fiber Snorles - 3#
- Volledig Muzzy Uitlaat (de header/cannister wegen ~17# totaal) - Ik gok dat dit ~ 15-20# zal besparen
- 520 ketting... het zal iets besparen, misschien een pond.
- Verwijdering vlotterbak en KLEEN klepsysteem - 2-3#... Ik heb niet alle standaard onderdelen om te wegen

Afgezien van de inlaat heb ik hetzelfde. Alle glasvezel carrosserie (nooit echt plastic gehad, dus ik weet niet hoe significant het is)

Best gaaf om te bedenken dat ik 50 lbs heb geschoren zonder het ooit allemaal op te tellen.

Ik ben van plan om in de toekomst iets met de koplampbehuizing te doen, misschien een soort lexan voor de lens en gewoon mijn eigen behuizing maken met aangepaste projectoren en dan alles zwart maken.

De wielen staan binnenkort op mijn lijst, het 9r wiel lijkt hier de beste prijs/kwaliteit verhouding te hebben... nou ja, behalve de batterij en het verwijderen van diverse emissie rommel.

Hoe weeg je de motor? Ik heb ooit een vrachtwagenweegschaal gebruikt, maar dat is een paar jaar geleden en ik ben het nummer vergeten waarop ik zat

#14 ·
Godverdomme, heb vandaag mijn nieuwe Nissin remschijven gekregen, ik heb nog nooit modelspecifieke foto's gezien maar hoorde dat ze best goed waren en hoopte een 100% Nissin remsysteem te hebben..... Toen zag ik hoe ENORM ze zijn! Ze zien er nog voller uit met nog meer staal dan de originele schijven!

Vaarwel zx-9r voorwiel en Nissin remklauw gewichtsvermindering :(

#15 ·
Hoi, weet iemand of zx-12r wielen passend gemaakt kunnen worden op de zx-7r met custom spacers? Achterremschijf en achtertandwiel maken me niet zoveel uit, zolang de voorremschijven maar compatibel zijn (aangezien de eerste generatie zx-12r dezelfde remklauwen had, gok ik dat het zou moeten werken), niet dat ik zx-12r wielen ga proberen te monteren, maar ik heb een leverancier gevonden die bst carbon fiber wielen heeft, maar in zijn lijst waren zx-12r wielen het dichtstbijzijnde wat ik kon vinden, de rest zijn allemaal recentere modellen (zx10, 636, 2010 z1000 etc) die allemaal de nieuwere typen wielen gebruiken die de nieuwe typen schijven gebruiken (geen offset).

#19 ·
Welnu, wiellagers en de interne afstandhouder zijn hetzelfde als die van de zx-9r, dus ik kan mijn oude asafstandhouders hergebruiken als het bst-wiel met de standaard as en afstandhouders wordt vastgeschroefd. Wat de achterkant betreft, is het enige dat echt anders is de tandwieldrager, maar aangezien het bst-wiel er een heeft, betekent dat denk ik gewoon dat de achterrem moet worden aangepast. Ik zou gewoon de afstand tussen de twee schijfmontagevlakken moeten meten....

Gisteren het gewicht gecontroleerd, standaard achterwiel met een verlichte standaard diameter en dikte achterremschijf zonder tandwieldrager....bijna 7,5 kg en het voorwiel brengt de balans op meer dan 5 kg zonder de schijven, alleen de snelheidsmeter!

Oh ja, plus ik heb mijn doos met onderdelen gemeten die ik heb verwijderd sinds ik met de trackbike-bouw ben begonnen. Bijna 20 kg aan verlichting, anti-vervuiling, dashboard, stalen achterframe, passagiersvoetsteunhangers etc. etc.

De motorfiets ook gewogen met twee badkamerweegschalen :p Tot nu toe is het natte gewicht zonder batterij ongeveer 200 kg of 440 lbs.

Ik ben van plan een 2,2 kg ytz7s-batterij te gebruiken, maar ik aarzel om online een kleine lithiumbatterij te proberen te vinden. Ik ben ook van plan het achterframe nog wat lichter te maken, meer nutteloze onderdelen af te knippen en het misschien te boren...
Ik overweeg ook om de triple clamps lichter te maken, het contactslot te verwijderen en te vervangen door een paar grote schakelaars en een weerstand van 100 ohm? Ik weet niet of ik het risico loop dat de voorkant te veel flexibel wordt...

#22 ·
Goede info.

Een oude thread nieuw leven inblazen, want het is een belangrijk onderdeel van het updaten van deze motor. De standaardmotor is meer dan geschikt voor de taak, want hij heeft een mooie spreiding van vermogen tussen 3000 - 10.000 tpm. De top is een beetje gebrekkig in vergelijking met de gsxr750, maar niet veel. Veel daarvan kan worden opgevangen met een volledig uitlaatsysteem en goede jetting. Maar het gewicht moet omlaag.

De zware koplampen moeten worden vervangen door iets veel lichters. De truc is om de look van de motor te behouden. Misschien helder lexan gefabriceerd om de openingen te vervangen?

Veel beugels kunnen worden gemaakt van aluminium of zelfs koolstofvezel.

Aluminium bouten om niet-stressbouten te vervangen.

Radiatorventilator eruit, thermostaat eruit (geloof me, je motor zal koeler en misschien zelfs te koel draaien), claxon eraf om er maar een paar te noemen.

Lithiumbatterijen lijken een van de grootste gewichtsbesparingen per uitgegeven peso te zijn.

Als je 50 lbs van deze motor kunt halen, dan staat hij op gelijke hoogte met de nieuwe 1000's, die nu in de 470 lbs range zitten, als je het kunt geloven.

#23 ·
Goede info.

Het herleven van een oude thread, want het is een belangrijk onderdeel van het updaten van deze motor. De standaardmotor is meer dan geschikt voor de taak, want hij heeft een mooie spreiding van vermogen tussen 3000 - 10.000 tpm. De top is een beetje gebrekkig in vergelijking met de gsxr750, maar niet veel. Veel daarvan kan worden opgevangen met een volledig uitlaatsysteem en goede jetting. Maar het gewicht moet omlaag.

De zware koplampen moeten worden vervangen door iets veel lichter. De truc is om de look van de motor te behouden. Misschien helder lexan gefabriceerd om de openingen te vervangen?

Vele beugels kunnen worden vervaardigd uit aluminium of zelfs koolstofvezel.

Aluminium bouten om niet-stressbouten te vervangen.

Rad fan uit, thermostaat uit (geloof me, je motor zal koeler en misschien zelfs te koel draaien), claxon eraf om er maar een paar te noemen.

Lithiumbatterijen lijken een van de grootste gewichtsbesparingen per peso te zijn.

Als je 50 lbs van deze motor kunt halen, dan staat hij op gelijke hoogte met de nieuwe 1000's, die nu in de 470 lbs range zitten, als je het kunt geloven.
Natte gewicht van een zx10r is 435 pond... Met aftermarket uitlaat is het gemakkelijk om onder de 400 te komen...

De 10r conversie plus een a123 batterij zal ongeveer 40 pond reductie opleveren.

Verwijder het subframe en her-fabriceer de voorste beugels zal nog een paar opleveren Maar niet 10r of 6r territorium

Josh

#30 ·
Wie geeft er een fuck om gsxr...+1, we zitten toch in een KAWI-forum, nietwaar?

Ik ben Suzuki zat, het is misschien een goede/geweldige motor...maar de shit is zo verdomd uitgespeeld, het is als de Mustang van de motorwereld, iedereen en hun oma heeft er wel een in een of andere vorm. Ik zal er nooit een kopen om die simpele reden...ik hou ervan om anders te zijn, en veel anders dan een 7r, of zelfs Kawasaki in het algemeen, wordt het tegenwoordig niet meer. Ik zie nauwelijks nog iets anders dan 6r, en sportcruisers en heel af en toe een 14's. En ik geef de gsxr de schuld.

#31 ·
ZX10r natte gewichten, volle tank... STANDAARD

04/05 408 pond
06/07 437
08/10 456
11+ 434

Gen1 is eenvoudig om onder de 400 te komen en Gen 2 ook door de dubbele uitlaat weg te gooien... Zie hoe gemakkelijk dat was?

Verre van 473+ pond... En gebruik daadwerkelijke cijfers die mensen plaatsen en geen onzincijfers van middelmatige tijdschriften en pretentieuze wielersportwebsites.

Zelfs echte Gixxers betwisten de beweringen van tijdschriften over het natte gewicht.

Wat Gixxers betreft... Het kan me niet schelen en zal me nooit schelen. Ik hou van Team Green, of als ik een opschepper wil die me vertelt dat Gixxers beter zijn, ga ik naar Speedzilla of ergens anders.

Dus.... Rot op! Verdomme, 10r-praat verpest het 7-forum, verdomme!

Josh

#33 ·
Ik was net naar deze motorfiets aan het kijken...helemaal bedekt in de hoek...Ik moet dat ding afmaken. Ik heb de bobines omhoog verplaatst bij de kop waar ze horen, en moet die mod afmaken...dan kan ik de tank er daadwerkelijk op zetten. Ik was van plan om met COP te gaan...maar de zx6r bobines die ik kocht, pasten verre van.

Inderdaad, het gebruik van stalen beugels op deze motorfiets is zondig. Ik heb veel plekken waar ik gewicht wil besparen...maar ik moet nieuwe inspanningen pauzeren zodat ik er dit decennium mee kan rijden. Zoals ik in mijn eerste bericht vermeld...de motorfiets blijft 100% straatlegaal...DOT-legale verlichting, standaard carrosserie met alles 100% operationeel (claxon, ventilator etc)...het hoort erbij.

Nu...jullie twee kunnen weer terug naar kijken wie een grotere straal pist.
Post wat foto's!!!

Ik ben behoorlijk teleurgesteld over de COP ZX6r-affaire. Het is een leuke mod, maar het lijkt erop dat misschien 1 op de 6 ze daadwerkelijk correct aan de praat krijgt.

Josh

#34 · (Edited)
Deze fiets bewoog deze week daadwerkelijk op eigen kracht.

Het rapport deze keer: Shorai Lithium Iron batterij...$116 verzonden. Destijds toen deze thread begon, koos ik ervoor om lithium-ion batterijen te vermijden om duurzaamheidsredenen....de lithium iron lijken op deze manier beter te zijn, en zijn ook nog eens goedkoper. Omdat er toch een batterij nodig was, was de "upgrade" eigenlijk maar $50. Hij is ontzettend licht... bijna ongelooflijk.... minder dan 2# en je kunt hem in elke positie monteren (wat handig zal zijn als het subframegebied wordt herzien). Wordt geleverd met een heleboel schuimrubberen pads zodat hij goed in de oem batterijbox past.

Sommige dingen die ik wilde doen, moeten wachten tot de winter.... het zal voorlopig veel kleurverschillen hebben.

Hopelijk is hij over 2 weken geschikt voor de weg.

EDIT: werkelijk batterijgewicht op mijn postweegschaal - 1,57 pond. In de doos met alle schuimrubberen pads was het 1,98 pond. Ik heb slechts een fractie van de meegeleverde schuimrubberen pads gebruikt om de ruimte in de oem batterijbox op te vullen. Hij startte de fiets gemakkelijk zonder opladen (fabricagedatum was mei 2012). De 12Ah equivalente batterij die ik kocht, is geclassificeerd als 155 cca.